Tänk färg och form

När man beställer profilkläder är det bra att både ta hänsyn till mottagaren samtidigt som man även ser till att plagget direkt ska föra tankarna till det egna företaget. De färger som du vanligtvis använder i ditt företag på logga mm, är viktiga att även överföra till profilplagget så att alla omedelbart vet vilket företag det rör sig om. Tänk således både färg och form och se alltid till att plagget blir en återspegling av ditt företag och inte någon annans.

Förstärkning av varumärket

Ett profilplagg i de rätta färgerna med de rätta detaljerna kan göra massiva intryck och gynna din varumärkesspridning betydligt. Företagsloggan är ofta bra att ha med på ett hörn för att man lätt ska komma ihåg dig och för att namnet ska få klockor att ringa inne i huvudet på folk. En logga är också smart då en person lätt kan erinra sig den och googla den på nätet, vilket kan leda till ytterligare marknadsföring.

Målet är alltid att stärka varumärket. Genom att det finns en röd tråd genom hela konceptet och för att inte verka alltför spretig i sina idéer, så är det bra om det är så lättbegripligt som möjligt. Använd gärna dina egna färger som också kännetecknar organisationen eller företaget i stort. Självklart kan du leka lite med färg och form vartefter men på det stora hela måste det ge ett helhetsintryck.

Bakgrundsfärg och tryck

Förvisso kan det vara svårt att förutsäga vilka färger som lämpar sig bättre till ert tryck och ibland kan det vara bra att ta hjälp av en expert. Loggan eller budskapet bör alltid rätta sig efter ditt företags färger men bakgrundsfärgen på plagget kan vara i en helt annan. Det kan vara bra att tänka på när sommaren närmar sig och man vill ha en lite mer färgglad produkt eller på vintern när man kanske efterfrågar lite mer dova färger. Se dock alltid till att allt blir enhetligt.

 
 
 
 

Recent Comments

     
     

    Archives

     
     

    Categories

    • No categories