Rätt profilplagg till rätt mottagare

Även här är det bra att tänka efter ordentligt innan man delar ut ett profilplagg. Trots att man själv kanske sitter och tycker att man gjort värsta kapet vad gäller tryckerifirma, plagg och budskap, så kanske inte slutresultatet passar för alla mottagare. Att ge ut en helt galen mössa med häftigt och färgglatt tryck till en säljare som ska representera ett seriöst företag kanske inte är helt perfekt. Och en färggrann T-shirt som skriker ungdom och avslappning, kanske inte lämpar sig perfekt för kontorsnörden som spenderar hela sin dag med att räkna löner.

Visserligen vill alla människor ha avkopplande stunder och en t-shirt skulle kunna passa vemsomhelst, då de flesta tar en promenad då och då eller beger sig till gymmet för lite träning. Men samtidigt är tanken att plagget ska bäras så ofta som möjligt av samma person och då måste man också sätta sig in i livspusslet hos denne.

Enkelhet vs fantasi

Att satsa på enkla och diskreta plagg kan således lämpa sig bättre för folk som har yrken där det krävs lite mer elegans eller minimalism. De fantasifulla plaggen kanske är bättre till en reklamfirma eller cafépersonal som vill sticka ut lite från mängden. Även om du väljer att göra huvtröjor så kan det vara värt att tänka på hur du ska designa dessa och hur trycket ska se ut.

Ibalnd är det bättre att satsa på mer neutrala plagg med en enkel logga på för att det ska falla alla i smaken. Ett mer fantasifullt plagg kan också vara bättre till unga personer än medelålders som ofta har lite svårt med vissa färger eller former.

Att alltid sätta sig in i mottagarens liv och yrke, är alltså mycket viktigt eftersom syftet med ett profilplagg är att det ska komma till användning. Tänk på ålder, kön, yrke och personlighet så har du redan kommit en bra bit på väg.

 
 
 
 

Recent Comments

     
     

    Archives

     
     

    Categories

    • No categories