Att välja profilplagg till rätt säsong

Det är inte bara profilplagget i sig som man bör lägga stor vikt vid, utan även när och hur man delar ut det till kunder eller arbetskamrater. Ett profilplagg är till för att bäras omgående och inte ligga och skräpa i byrålådan eller garderoben. Därmed är det bra att fundera ut när ett plagg ska delas ut och vilket plagg det då ska vara.

Rätt plagg – rätt säsong

Under vinterhalvåret är det naturligt att folk är mer frusna av sig och att man gärna efterfrågar plagg eller accessoarer som hänvisar till den kalla årstiden. Många människor tänker heller inte på att köpa mössor och vantar när vintern närmar sig utan det är ofta ett behov som hamnar i skymundan när man istället lägger pengar på mer väsentliga saker. Det är just där ditt företag kan komma in i bilden och dela ut mössor eller varma jackor innan bäraren själv har hunnit att köpa något. En snygg mössa med unikt tryck med en matchande jacka eller precis som den är, kan göra underverk för din marknadsföring under vintern då plagget förmodligen kommer bäras frekvent.

När sommaren istället är i antågande, passar det bättre att göra svala plagg med färgglada tryck eller brodyr som direkt för tankarna närmare värmen och solen. Vad kan då passa bättre till semestern än att trycka upp ett bekvämt och snyggt profilplagg som får människor att associera till ditt företag även när semestern är på gång?

Tänk logiskt

Genom att använda sunt förnuft och tänka logiskt, så kan du gynna din varumärkesspridning hela året runt om du bara lägger manken till och planerar för utdelningen av profilplaggen till rätt säsong. Välj plagg som verkligen kommer att bäras och undvik att ge kläder som inte är användbara till den pågående säsongen som är. I annat fall riskerar de bara att hamna i mörker och glömmas bort och det hela blev då bortkastade pengar.

 
 
 
 

Recent Comments

     
     

    Archives

     
     

    Categories

    • No categories